När debiteras jag för mitt köp?
Om du har betalat med bank-/kreditkort debiteras du då din order gått igenom vår säkra betalportal: Klarna.
Kan jag ändra leveransadressen efter att jag har slutfört min beställning?
Om vi ännu ej skickat ditt paket kan du fortfarande ändra leveransadressen, dock inte till ett annat land. Hör av dig till kundtjänst så fort som möjligt.
Kan jag följa min order online?
När dina varor är redo för utskick kommer vi att skicka dig en e-post som bekräftar detta. E-posten kommer även att innehålla en länk till fraktföretagets hemsida. Därifrån kommer du att kunna följa din leverans.
Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar varor över hela världen! Om ditt land inte finns listat på hemsidan, var god och kontakta oss så att vi kan dubbelkolla att det inte går att ordna. VIKTIGT: Ett antal av våra märken är inte auktoriserade att skickas till vissa länder.
Var är min order?
Om du inte har fått din order inom 10 arbetsdagar efter att du fullföljt din betalning, var god kontakta oss. Bistå oss då med namn, e-post, ordernummer och telefonnummer, så löser vi problemet på en gång.
Hur lång tid tar frakten?
Din order kommer vanligtvis levereras till dig inom 3-5 arbetsdagar, beroende på ditt land och fraktval. Det kan hända att det blir förseningar i leveransen på grund av saker bortom vår kontroll. (strejker, olyckor etc.). När varorna är klara för frakt, kommer vi att skicka en e-post till dig som informerar om detta samt med en länk till fraktbolagets hemsida. Från deras hemsida kommer du att kunna följa din beställning.
Hur mycket kostar leveransen?
En fraktkostnad kommer att läggas till innan du slutfört din betalning och kommer att bero på landet paketet ska fraktas till. När du går in på vår hemsida var noga med att välja ditt land i ”Byt land” i övre högra hörnet. Priserna för frakten visas tydligt bredvid varje produkt. Genom att klicka på ”Köp” läggs varan till i din Varukorg och fraktkostnaden beräknas automatiskt. Du kommer alltså att se den totala kostnaden för din beställning innan du slutför betalningen. Fraktkostnaden beror på storleken samt vikten på ditt paket. Våra fraktbolag erbjuder konkurrenskraftiga priser.
Om du beställer mer än en produkt så finns risken att den sammanlagda vikten gör att fraktkostnaden blir något högre.
Hur kommer mitt paket att bli levererat?
– För EU länder finns följande fraktalternativ:
DPD-SCHENKERI: Vägtansport. Alla produkter som finns i lager levereras till dig inom ungefär 2-5 arbetsdagar
– Utanför EU kan du välja:
DHL Air Worldwide Express: Express Air Service. Alla produkter som finns i lager levereras till dig inom ungefär 2-4 arbetsdagar.
Du väljer fraktsätt genom skrollmenyn som finns i Varukorgen. Detta val kan endast göras under beställningsprocessen.
Frakt- och leveranstiderna är ungefärliga och exkluderar handläggningstiden där du är lokaliserad.
Vad händer om jag inte är hemma när mitt paket ska levereras?
Om du inte är hemma då budet kommer med ditt paket och det inte finns någon möjlighet att lämna paketet på ett säkert sätt, kommer budet att lämna ett meddelande så att du kan kontakta dem för en ny leverans som passar dig. Budet kommer att göra två ytterligare försök att leverera ditt paket. Om du ej kan vara hemma för att ta mot leveransen, var god och bistå oss med din jobbadress eller en väns-/anhörigs adress. Glöm dock inte att informera dem om detta.
Varför har mitt paket återsänts till er?
Ett paket sänds åter till oss ifall:
– Vi har fått en felaktig adress.
– Mottagaren vägrat att ta emot paketet.
Är det möjligt att ordna med en annan leveransadress än faktureringsadressen (till exempel om jag vill skicka en present till någon i ett annat land)?
Det är möjligt att skicka varor till en annan adress än faktureringsadressen. På grund av tullangelägenheter måste beställningen göras i mottagarens namn och i leveranslandets valuta. Allt i betalprocessen måste fyllas i med mottagarens information.
Är det möjligt att avbryta en order som redan skickats till kunden?
Så snart paketet har skickats till kunden går det inte att stoppa det. Fraktbolagen kommer kl. 12.00 (Centraleuropeisk tid) varje dag för att hämta upp paket. Beställningar gjorda innan kl. 12.00 kommer alltså att skickas samma dag och det är omöjligt att stoppa dem när de väl är skickade. Om du vill avbryta beställningen innan paketet skickats kan du göra detta och vi gör en återbetalning till dig på hela kostnaden.